onsdag 20. mars 2013

Cupcakes ♥ ♥ ♥



Cupcaces






 24 Cupcakes

200g mykt smør
3 dl sukker
4 stk.romtempererte egg
5dl fint spelt
1 1/2ts.bakepulver
3-4dl kremfløte
2 ts.vaniljesukker



Rør smør og sukker luftigt og fint

Jeg har brukt brunt sukker her...veldig godt !!

Tillsett et og et egg, og rør godt, ca.2min.




Sikt mel, bakepulver og vaniljesukker to ganger i en bolle, for så å røre det inn sammen med den luftige røren og fløten, så får du en fin CUPCAKE røre som du nå kan ta ut i formene med en iskremskje.



Ønsker du sjokolade smak, tilsetter du 4 ss kakao. Jeg har her gjort dobbel røre, lagt opp vanilje cupcakene først, så tilsatt kakao på resten av røren. Kjekt, ikke sant ;O)

Formvarm stekeovn på 200grader og stek Cupcacene i 15-20 min.


Kremen

100g mykt smør
500g melis
1 egg

Dette mikses godt i mixeren, slik at det blir en riktig fluffy krem.

Sitron eller appelsin saft og raspet skall.
Velg det som passer deg. Eller bare vaniljesukker.
Jeg har brukt alt her til de forskjellige kakene. Litt kaffe og kakao i sjokoladekremen. Smak deg frem til det som passer for deg og hva som blir barnas favoritter ;O)





♥ ♥ ♥





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en hilsen, eller spørsmål om maten jeg legger ut på bloggen. Tilbakemelding på det jeg gjør og kansje på det du selv har prøvd ;O)
Alltid hyggelig med en hilsen. ;O)