mandag 11. juni 2012

Hva skal vi ha til middag i dag?




      

     

Vi tar det vi har...
En TUPPERWARE bolle med lokk, som tåler høy varme, er super om du har lyst til å gjøre en enkel middag. 
Det betyr: Fyll denne bollen opp med det du liker av grønnsaker, så det kjøttet du vil ha, fugel, okse, lam eller fisk. Husk vekt av kjøttet du velger, slik at du hvet HVOR lenge det skal steke.

Jeg har her en:

HØNE på 2 kilo
3-4 Gulerøtter
2 Løk
8 Poteter
1 Paskinell
1 neve med tørkede Urter
Salt & Pepper (rosenpepper)

Steker Høna, slik at den får en fin farge i rapsolje. Strør urter, salt og pepper over.
Legger så Høna oppå alle grønnsakene som er skåret opp i biter eller lagt hele oppi bollen. (Se bilde)
Legger lokket på, og setter det i ovnen i 2 timer på 175 grader.
Lar den stå å vile litt når den er ferdig før jeg tar av lokket. Ups!! Dette er VELDIG varmt!!!
Server det slik det er, eller kok litt ekstra Poteter eller RIS!
Buen apetito!!
Blir det rester, lager jeg SUPPE!!! Det elsker mine barn ;O)))))
Alt her er GODT!! Mmmmm!!
--------------------------------------------------------


God fornøyelse ;O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en hilsen, eller spørsmål om maten jeg legger ut på bloggen. Tilbakemelding på det jeg gjør og kansje på det du selv har prøvd ;O)
Alltid hyggelig med en hilsen. ;O)