tirsdag 14. februar 2012

BIBRINGESUPPE!







Bruk

Bankekjøtt, Bibringe, Okse bog 
eller Lammekjøtt med ben.
Valget er opp til deg.
.
Noen av grønnsakene du kan bruke
Sellerirot
Løk
Pastinakk
Rot selleri
Persillerot
.

Krydder og urter etter smak og behag.
Som:
Kruspersille
Koriander
Laurbærblad
Stjerne Anis
Spikernellik
Lemmongras
Godt Salt og god Pepper 
-

Av 
ALT 
dette 
blir det en 
UTROLIG
GOD 
SUPPE 

;O))

Ta det du har i kjøleskapet og legg alt i en gryte, når det er vasket og klart.

Kjøttet freses først lett i gryten med litt rapsolje, og når den har fått en fin brun farge, går alt det andre du ønsker, i gryten. Du dekker det med vann helt opp over kjøttet, og lar det stå å små koke under lokk i 2,5 timer.

IKKE glem Salt!
Jeg bruker ikke buljong, kunn råvarer og urter, for å få frem den smaken jeg ønsker.

Ta å sil suppen når den er ferdig i en ren gryte.
Skjær opp kjøttet, som nå er mørt og fint, i biter.
Bruk noe av grønnsakene om du ønsker, skjær også de i biter.
Kok litt fullkorn pasta, små eller store, og ha på tellerken før du heller på suppen. Server gjerne litt grovt brød til.

God fornøyelse !

-----------------------------------

Jeg vil komme tilbake med mere forklaring på hvilke råvarer jeg bruker og krydder. Jeg er opptatt av at varene jeg bruker skal være rene og ikke tilsatt noe syntetisk. 
Men det er opp til deg hva du velger. 
Jeg vil bare vise hva for alternativ du kan ha til sunnere Mat ;O)

Denne bloggen er helt ny, så jeg trenger litt tid på å få oppdatert meg med alt jeg sitter inne med.


Håper det faller i smak
;O)

Birgitte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en hilsen, eller spørsmål om maten jeg legger ut på bloggen. Tilbakemelding på det jeg gjør og kansje på det du selv har prøvd ;O)
Alltid hyggelig med en hilsen. ;O)